Ηρωική Άνοιξη (τρίτο μέρος)

Και προς την Αναρχία -μήτρα ελευθερίας, πηγή χαράς, θησαυροφυλάκιο δύναμης- εμείς, τα παιδιά της Περηφάνιας και της αιώνιας Εξέγερσης, θα προχωρήσουμε μπροστά με μεγαλύτερη ενέργεια και δύναμη, προς την Αναρχία που δεν είναι το όνειρο των θρησκόληπτων ούτε ο στόχος των αδύναμων αλλά το μέσο με το οποίο οι ατρόμητοι και απελπισμένοι εικονοκλάστες  καταφέρνουν να ξεφορτωθούν και τη σκληρότερη αλυσίδα.

Εμείς όλοι θα προελαύνουμε, ενώ το μπλε ποτάμι του θάρρους θα ξεχειλίζει από τα βάθη και ο μανιασμένος αέρας της Αναίδειας  θα μας σπρώχνει με άγρια ορμή στο αποκορύφωμα της μάχης.

Και θα ρίξουμε τα βέλη μας, τα ακονισμένα στο μίσος, ενάντια στα φρούρια του νόμου και της Κοινωνίας… Και θα αγκαλιάσουμε την ελευθερία πάνω στους βεβηλωμένους βωμούς του Χριστού… Οι Υποκριτές και οι δειλοί θα μας φοβηθούν, ο όχλος θα κραυγάσει για τα κεφάλια μας χωρίς σκέψη. Αλλά τι σημαίνουν για εμάς οι κατάρες των ανόητων;

Είμαστε οι αριστοκράτες της σκέψεις και της δράσης, μοναχικοί κάτοικοι των ψηλότερων κορφών και τα σάλια των ερπετών δε θα μπορούσαν ποτέ να μας ενδιαφέρουν…

Η Ηρωική Άνοιξη είναι έργο του Ιταλού αναρχοατομικιστή Enzo Martucci και εκδόθηκε στο αναρχικό περιοδικό Proletario (τεύχος 5) στις 12 Δεκεμβρίου του 1922.

Πηγή στα αγγλικά: Heroic Spring (Enzo Martucci), The Anarchist Library, June 2011

Μετάφραση στα ελληνικά: Parabellum

Ολόκληρο το έργο σε PDF εδώ

 

5 thoughts on “Ηρωική Άνοιξη (τρίτο μέρος)”

  1. Χαίρομαι για αυτή την προσπάθεια ανάδειξης του ατομικισμού/αναρχοατομικισμού.Αλλά απο εκεί και πέρα το κείμενο “ηρωική άνοιξη” όπως και το blog-site είναι γεμάτα αντιφάσεις.Τι εννοώ…
    Το χάος έτσι και αλλιώς είναι διάχυτο στον σημερινό παγκόσμιο καπιταλισμό,οπότε σίγουρα δεν μας λείπει και ειδικά απο την ελληνική πραγματικότητα.Αν σου αρέσει τόσο το καλύτερο.Η αντίφα είναι στην Ελλαδα και γενικά αυτόνομοι ακροαριστεροί κυρίως και δεν έχουν σχέση με ατομικισμό καθώς θεωρούν το άτομο ουτοπία και πιστεύουν στην κοινότητα/κοινωνία/οργάνωση/μάζα που λες και εσύ.Το ίδιο και το ιντυμήντια που έχεις στα links και που θα έχεις καταλάβει πως γέρνει “λίγο” προς τα ακροαριστερά.Ο Ε.Α. και ο Φούντας έχουν το κόκκινο αστέρι και δηλώνουν ανοιχτά αναρχοκομμουνιστές/κομμουνιστές και χρησιμοποιούν τον όρο “ατομικισμός” μόνο ως βρισιά.Ο Μελιγαλάς έγινε απο τον Βελουχιώτη,που μόνο ατομικιστής ή μαχητής της ελευθερίας του ατόμου δεν ήταν.Η αντισπισιστική δράση είναι ενάντια στην φύση,καθώς ο άνθρωπος είναι παμφάγο ζώο.Οι ατομικιστές,όμως,έχουν για οδηγό τους την Φύση.Ατομικισμός χωρίς ιδιωτική πρωτοβουλία / περιουσία δεν γίνεται.Οπότε ένας ατομικιστής το πολύ να είναι ρεφορμιστής/μεταρρυθμιστής του καπιταλισμού,αν δεν τον αποδέχεται καθόλου και θέλει πόλεμο απλά είναι κάτι άλλο.
    Το κείμενο του κυρίου Martucci θα ταίριαζε αν είχε γραφτεί κατα την Γαλλική επανάσταση.Σήμερα που ο χαοτικός και “εθνομηδενιστικός” καπιταλισμός διαλύει τις κοινωνίες,τις θρησκείες και τα κράτη ακόμα και φέρνει το ανήθικο βασίλειο των αγορών,απλά βρες τα λεφτά και κάνε οτι σου καπνίσει χωρίς να δίνεις λογαριασμό.Αυτό θα έκανε και ο Στίρνερ.

  2. Καταρχήν ευχαριστώ για την κουβέντα. Με μπέρδεψες λίγο.

    Το χάος δεν είναι μονοσήμαντη έννοια. Π.χ. ο Τσε, το ξέρω πως ήταν μαρξιστής, έλεγε πως η επανάσταση είναι το τελειότερα οργανωμένο χάος. Εγώ χρησιμοποιώ την έννοια ως την πλήρη απορύθμιση και αποδιοργάνωση του υπάρχοντος. Κανένα χάος δεν υπάρχει σήμερα. Ο καπιταλισμός βρίσκει το δρόμο του και το επιφανειακό χάος είναι για τη πλέμπα και για να φαντασιώνονται οι αριστεροί ότι ήρθε η ώρα του σοσιαλισμού.

    Σχετικά με τον όρο αντιφά χρησιμοποιείται ευρέως από όλο τον αντιεξουσιαστικό/αναρχικό χώρο απλά ως αντιφασιστικός όρος δεν τον χρησιμοποιούν μόνο οι αυτόνομοι. Δεν έχουν με λίγα λόγια copyright.

    Σχετικά με τον Ε.Α. δεν υπάρχει πουθενά στο blog ανάλυση της οργάνωσης. Η φωτογραφία με το Φούντα έχει να κάνει με το σεβασμό από μέρους μου στους συντρόφους που πεθαίνουν με το όπλο στο χέρι ακόμα και αν ανήκουν σε άλλη τάση. Επίσης ακόμα και αν υπήρχαν κείμενα του Ε.Α. δε σημαίνει ότι τους θεωρώ μηδενιστές όπως δε θεωρώ μηδενιστή πχ. τον Καμύ που υπάρχει στη σελίδα “Τέχνη”. Έχει να κάνει τη μελέτη πολιτικών/φιλοσοφικών και λογοτεχνικών κειμένων που πατούν σε αυτό που γράφω σχετικά με την ολόπλευρη καλλιέργεια της ατομικότητας.

    Αυτό με το Μελιγαλά δεν κατάλαβα γιατί το λες. Αν αναφέρεσαι στη φωτό με τη Βάρκιζα είναι νομίζω πασίγνωστο πως τη συγκεκριμένη φράση τη χρησιμοποιούμε σημειολογικά για να δηλώσουμε ότι βρισκόμαστε σε καθεστώς πολέμου. Σημειωτέων δεν νομίζω να τη χρησιμοποιεί κανείς αριστερός που θεωρητικά είναι κοντύτερα στον ΕΛ.Α.Σ γιατί πολύ απλά θα γέλαγαν και οι πέτρες….

    Σχετικά με τα links έχω βάλει εκεί site που θεωρώ πως δίνουν μια ευρύτερη εικόνα του χώρου. Δε σημαίνει ότι ασχολούνται με τον ατομικισμό και το μηδενισμό…

    Όσο για το κείμενο του Martucci χάνεις το νόημα νομίζω. Η Γαλλική Επανάσταση είναι πολιτική μητέρα του σιχαμερού αστικού ανθρωπισμού που δεν έχει καμία σχέση με το κείμενο του Martucci. Το κείμενο δε μιλάει γενικά και αόριστα για την ελευθερία. Μιλάει για την Αναρχία και την ελευθερία που μπορεί να προσφέρει στο άτομο. Ο καπιταλισμός στηρίζεται στο εποικοδόμημα. Θρησκείες, έθνη, κράτη κλπ. Μπορεί να μην τον βολεύει πχ. εμπορικά ο χριστιανικός φονταμενταλισμός πάντα αλλά τον χρησιμοποιεί όποτε πρέπει. Επίσης ακόμα και αν καταργεί τις “παλιές” θρησκείες φέρνει άλλες όπως το εμπόρευμα κλπ. Σχετικά με το έθνος δεν το καταργεί ως έννοια αφού βασίστηκε στο έθνος-κράτος. Μπορεί το αυριανό έθνος να μην έχει τη σύνθεση του σημερινού αλλά θα υπάρχει παρέα με το κράτος του.

    Έχω γράψει δεκάδες φορές πως ο αναρχικός ατομικισμός δεν είναι η αναπαραγωγή του στιρνερικού λόγου. Ο Στίρνερ δεν ήταν αναρχικός ήταν ατομικιστής φιλόσοφος. Ούτε ο Νίτσε ήταν αναρχικός. Η δυτική ατομικιστική φιλοσοφία επηρέασε κάποιους αναρχικούς που την ενσωμάτωσαν στην αναρχική θεώρηση. Κανένας αναρχοατομικιστής δεν έκανε λεφτά και καλή ζωή. Οι περισσότεροι πέθαναν σε ενέδρες των μπάτσων, στα μπουντρούμια κλπ. Δες και τα πρόσφατα ελληνικά παραδείγματα και πως πληρώνουν τη δράση τους οι σύντροφοι.

    Ελπίζω να σε κάλυψα. Και μια παράκληση. Ο συγκεκριμένος χώρος στην ουσία του είναι άγνωστος στην Ελλάδα. Συνήθως οι πληροφορίες υπάρχουν πρόχειρες ατεκμηρίωτες και παραμορφωμένες καλόπιστα και κακόπιστα. Δώσε λίγο χρόνο στο blog και θα δεις ότι η θέση που στηρίζω ακόμα και αν διαφωνείς μαζί της δεν είναι το συνονθύλευμα που λάθος νομίζουν πολλοί.

    1. Ναί,το γνωρίζω πως ο συγκεκριμένος χώρος είναι άγνωστος στην Ελλάδα,καθώς αυτός ο χώρος προέρχεται απο τον κοινωνικό φιλελευθερισμό και ως γνωστόν δεν είχαμε την τύχη να περάσει ο Ναπολέων απο την Γρεκιά.Όσο για τους Στίρνερ-Νίτσε,προσωπικά τους προτιμώ απο νοτιοευρωπαίους μπουρλιοτέρηδες που απέτυχαν.Πρώτα έχεις ατσάλινη θεωρία και λαό και μετά οτι άλλο.Την Γαλλική Επανάσταση θα την κρίνει η ιστορία.Χάρηκα για την επικοινωνία,συνέχισε την καλή προσπάθεια.

  3. Μια ερωτηση,Το pdf κυκλοφορησε και σε εντυπη μορφη?Αν ναι που το βρισκουμε?Αν και δεν ειμαι φαν του ατομικισμου κλπ δεν με χαλαει καθολου να διαβασω και για αυτη τη ταση της Αναρχιας.Η ζυμωση,η γνωση και η κριση ειναι παντα ενας καλος δρομος για την κοινωνικη απελευθερωση, για μια αναρχικη κοινωνια.Συνεχισε τις ”πρωτοεμφανιζομενες” μεταφρασεις.
    Πολυ καλο κειμενο.

    1. Το pdf δεν υπάρχει σε έντυπη μορφή. Αν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από συντρόφους στο μέλλον θα προτιμούσα και εγώ να δημιουργηθεί μια εκδοτική πρωτοβουλία. Προς το παρών δεν έχω ούτε την οικονομική δυνατότητα ούτε τη τεχνογνωσία για κάτι παραπάνω. Το συγκεκριμένο pdf μπορεί όποιος θέλει να το χρησιμοποιήσει ελεύθερα για τους σκοπούς που αναφέρονται σε αυτό και στο blog ή και για κριτική ή για την μελέτη όπως σωστά ανέφερες του αναρχικού λόγου γενικά. Οι μεταφράσεις θα συνεχίσουν σε αυτό το μοτίβο για τώρα. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *