Διμηνιαίο περιοδικό: Μηδενιστική Πορεία

Κυκλοφορεί το πρώτο τεύχος του διμηνιαίου εντύπου \”Μηδενιστική Πορεία για τη διάχυση της Φωτιάς και του Χάους τεύχος 1ο Μάρτιος-Απρίλιος 2013\”, το οποίο εκδίδεται από το Μέτωπο Αναρχομηδενιστικής Συνείδησης για τη Διάχυση του Αρνητικού.

Περιεχόμενα

•Αναλύσεις – Κείμενα

1.”Πρώτος Χαοτικός Κύκλος”
– Μηδενισμός και Οργάνωση (σελ. 4)
– Ενάντια στον Αναρχισμό (σελ. 23)
2.”Ο Αναρχικός Μηδενισμός και η Ατομική Εξέγερση” (σελ. 9)
3.”Μηδενιστικές Ανάσες Ζωής στο καυσαέριο του πολιτισμού” (σελ. 13)
4.” (Άλλη) μια χαμένη ευκαιρία ;” (σελ. 17)

•Αφιέρωμα

“Μ. Στίρνερ: Αποσπάσματα για το δίκαιο, το λαό, το κράτος, την κοινωνία και το έγκλημα σε σχέση με το Εγώ.” (σελ. 34)

•Αναδημοσιεύσεις

“Είμαι επίσης ένας Μηδενιστής (Renzo Novatore, 21/05/1920, Μιλάνο)” (σελ. 38)

•Τέχνη

Χαοτενίες (σελ. 42)
1.”Ζωές (Αρθούρος Ρεμπώ, «Εκλάμψεις»)” (σελ. 43)
2.”Άτιτλο” (σελ. 45)
3.Άτιτλο (σελ.46)

Εισαγωγικό Κείμενο

Η Μηδενιστική Πορεία για τη διάχυση της Φωτιάς και του Χάους αποτελεί διμηνιαίο μηδενιστικό έντυπο, το οποίο εκδίδεται από το Μέτωπο Αναρχομηδενιστικής Συνείδησης για τη διάχυση του Αρνητικού.

Τόσο το Μέτωπο Αναρχομηδενιστικής Συνείδησης, όσο και η Μηδενιστική Πορεία προέκυψαν από τη σύμπραξη μεμονωμένων μηδενιστών, οι οποίοι συγκροτήσαμε ένα άτυπο Μέτωπο στη βάση της εγωιστικής συμμετοχής και της μη δέσμευσης.

Τα κείμενα που φιλοξενούνται στο παρόν έντυπο είναι είτε κείμενα της συντακτικής ομάδας της Μ.Π. και του Μετώπου, είτε αναδημοσιεύσεις κειμένων αναρχικών συντρόφων.

Σε όσους αναρωτηθούν το λόγο για τον οποίο παρότι αντικοινωνικοί αναρχικοί, επιλέγουμε να δώσουμε στις σκέψεις μας μία θέση στη δημόσια σφαίρα, απαντάμε ειλικρινά και όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα ότι αδιαφορούμε παντελώς για την κοινωνική απεύθυνση που θα έχει ενδεχομένως η Μηδενιστική Πορεία. Γράφουμε, εκθέτουμε τις ιδέες μας, απλώς και μόνο επειδή θέλουμε να τους δώσουμε μια θέση στον κόσμο. Ο μεγάλος Γερμανός εξεγερμένος Μ.Στίρνερ, γράφει:

“Μήπως γράφω από αγάπη στους ανθρώπους; Οχι, γράφω επειδή θέλω να δώσω ζωή στις σκέψεις μου. Κι αν προβλέπω ότι θα σας πάρουν την ηρεμία και τη γαλήνη σας, ή βλέπω τους αιματηρότερους των πολέμων και την πτώση πολλών γενεών να βλασταίνουν απ τον σπόρο τούτο -μολαταύτα θα τον σπείρω! Κάντε τον ό,τι θέλετε κι ό,τι μπορείτε- δουλειά δικιά σας και δεν μ απασχολεί! Ισως να χετε μόνο ταραχή, αγώνα και θάνατο -ελάχιστοι θ αντλήσουν χαρά! Αν είχα στην καρδιά μου το καλό σας, θα κανα σαν τα χριστιανικά καθεστώτα, που θεωρούν “ιερό καθήκον” τους να προστατεύουν τον κοσμάκη απ τα “κακά βιβλία”! Τραγουδάω γιατί είμαι τραγουδιστής, αλλά σας χρησιμοποιώ γιατί μου χρειάζονται αφτιά!”

Μέτωπο Αναρχομηδενιστικής Συνείδησης για τη διάχυση του Αρνητικού

Συντακτική ομάδα Μηδενιστικής Πορείας για τη διάχυση της Φωτιάς και του Χάους

Το έντυπο θα διατίθεται προς το παρόν από χέρι σε χέρι και θα υπάρχει και σε ηλεκτρονική μορφή, για όσες/όσους ενδιαφέρονται. Η ανακοίνωση για τα νέα τεύχη θα γίνεται από το indymedia,  και  άλλους   συντροφικούς  ιστοτόπους.

Για επικοινωνία με τη συντακτική ομάδα για προτάσεις – σχόλια – ερωτήσεις σχετικά με το έντυπο, μπορείτε να στέλνετε mail στην παρακάτω διεύθυνση: nihilfront@riseup.net

Μέτωπο Αναρχομηδενιστικής Συνείδησης

Κατεβάστε το έντυπο εδώ

6 thoughts on “Διμηνιαίο περιοδικό: Μηδενιστική Πορεία”

  1. Θα σταθώ σε ένα σημείο της μπροσούρας και όχι σε αυτή συνολικά γιατί έχει σημεία στα οποία είτε συμφωνώ είτε δεν αντιτίθεμαι τόσο πολύ. Το σημείο αυτό κατά την άποψή μου είναι…σκέτος οχετός, δεν βρίσκω άλλο χαρακτηρισμό. Και απορώ ρε συ parabellum πως μπορείς να συνυπάρχεις μέσα σε αυτή την ομάδα με τέτοιου είδους γραπτά. Όχι τίποτα άλλο, παρακολουθώ τα γραφόμενά σου και για την αλληλεγγύη δεν ήξερα ότι κάνεις εκπτώσεις. Έστω και αν τα κείμενα δεν εκφράζουνε όλα τα άτομα στην ομαδοποίηση αυτή …αρκετά όμως με την εισαγωγή


    Όσον αφορά την Αλληλεγγύη, δεν είναι τίποτα παραπάνω από τη θεατρική σκηνή στην οποία δίνει το ρεσιτάλ του ο εκάστοτε παλιάτσος με μοναδικό σκοπό να χειροκροτηθεί από το πρόθυμο κοινό και να εκπληρώσει το αυτιστικό ιδανικό του. Ακόμη και ο ειλικρινής αλληλέγγυος δεν μπορεί παρά να μου φαίνεται τόσο ανόητος την ώρα που κραυγάζει «Φωτιά στα Κελιά» έξω από τα κάτεργα του Κράτους.[…]
    Ως μηδενιστής αρνούμαι την αλληλεγγύη και πολύ περισσότερο την υποχρέωση να την επιδείξω. Οι ευαισθησίες μου είναι επιλεκτικές και τα κίνητρά μου ιδιοτελή. Το ίδιο είναι και τα δικά σας, απλώς Εγώ το παραδέχομαι.[…]

    Πέρα από την θεατρικότητα και τα μεταφορικά λεκτικά σχήματα, αν όντως ο υπογράφων το κείμενο τα πιστεύει αυτά τότε μπορεί να πηδήξει από τον γκρεμό ή να επισκεφτεί έναν ψυχίατρο…γιατί αν δεν κάνω λάθος (που δεν κάνω) έχετε σαν ομάδα μια αφίσα η οποία εκφράζει αλληλεγγύη στους 4 του Βελβεντού!!! Τι έγινε ρε “παλιάτσε”;;;Ψάχνεις μήπως και εσύ για “ακροατήριο”;;;…

    Εσύ μπορεί να χαρακτηρίζεις τους αλληλέγγυους/ες “παλιάτσους” και ψώνια (γιατί αυτό λες σε ελεύθερη μετάφραση), θα αφήσεις (όχι ότι ζητάω την άδειά σου κιόλας) όμως και έναν παλιάτσο και αυτιστικό να κάνει κριτική. Γιατί καμώνεσαι τον μηδενιστή ενώ στην πραγματικότητα μοιάζεις πολύ περισσότερο σαν ένας οπαδός ενός “φασιστικού” Χάγιεκ (τρέξε σε κανένα wikipedia ή παρόμοιο μέσο, γιατί δεν πρέπει να γνωρίζεις τον κύριο).

    Ο “νιχιλισμός” που νομίζεις ότι εκπέμπεις δεν έχει απολύτως καμία σύνδεση με κάτι το επαναστατικό, είτε αναρχικό είτε αντιεξουσιαστικό είτε απλώς επαναστατικό καθεαυτό… Και μην πιάσεις τον ατομικισμό γενικώς…γιατί την υπογραφή Μέτωπο ΑΝΑΡΧΟΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΗΣ συνείδησης την βλέπω, εσένα ως αναρχικό οποιασδήποτε τάσης δεν σε βλέπω, πόσο μάλλον μιας τάσης που απαιτεί βαθιά συνειδητοποίηση.

    Και για να μάθεις κάτι, η αλληλεγγύη δεν επιδεικνύεται από υποχρέωση ή από συνήθεια ή από οτιδήποτε εσύ λες. Είναι ένα από τα ΠΟΛΙΤΙΚΑ και ΠΟΙΟΤΙΚΑ χαρακτηριστικά που τυχαίνει κάποιος κόσμος να ενστερνίζεται και να βιώνει στην καθημερινότητά του. Γιατί όπως πάμπολλες φορές έχει γραφεί ή ειπωθεί
    “όποιος ξεχνά τους αιχμαλώτους του πολέμου ξεχνά τον ίδιο τον αγώνα”

    Τι να νιώσεις βέβαια εσύ από τέτοιου είδους “φθηνή” συνθηματολογία εσύ;;;

    Η αλληλεγγύη δεν έχει Καμία σχέση με την λάσπη που ρίχνεις περί χριστιανικής ηθικής και αγάπης για τον άνθρωπο…αυτά σε τίποτα αδαείς που μπορείς να χειριστείς (γιατί σου αρέσει να επιβάλεσαι), όχι στους αυτιστικούς παλιάτσους!!!

    Θα ήθελα πολύ μια μεγάλη κουβέντα μαζί σου…αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτή ακόμα και από το ίντερνετ που ακόμα και εδώ το χέρι μου τρέμει. Σε καμία περίπτωση δεν θα γινότανε από κοντά, διότι στις προσβολές συνηθίζω να απαντάω.

    Περιμένω απάντηση και γρήγορα (από όποιον από αυτό το μέτωπο)

    1. Λοιπόν θα σου απαντήσω εγώ από τη μεριά μου αν και δεν έχω γράψει το συγκεκριμένο κείμενο. Υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ της αλληλεγγύης σαν πρόταγμα της ανθρωπιστικής ηθικής και της “πολιτικής αλληλεγγύης”. Η πρώτη για μας είναι ψευδής και αβάσιμη και συνιστά ηθική επιταγή. Και εξηγούμαι. Η θεώρηση που λέει πως οφείλω αλληλεγγύη στον άλλον επειδή είναι φτωχός και κατατρεγμένος ή επειδή ανήκουμε στην ίδια τάξη και τα συναφή με αφήνει αδιάφορο. Δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση είναι καθαρά προσωπική επιλογή. Κρίνω τα χαρακτηριστικά του άλλου και ανάλογα πράττω. Αντίθετα η “πολιτική” αλληλεγγύη βασίζεται σε μια πραγματική σχέση μεταξύ ατόμων που μάχονται τον ίδιο πόλεμο. Και εκεί όμως όλοι κρίνονται από τις πράξεις τους. Η δική μας αλληλεγγύη δεν έχει να κάνει με το πολιτικό καθήκον, αυτό καυτηριάζει το κείμενο. Αισθανόμαστε εκείνους στους οποίους κάνουμε αλληλεγγύη, αδέρφια μας και αυτό ισχύει τόσο για τους 4 του Βελβεντού όσο και τα συντρόφια της ΣΠΦ όσο και για άλλους. Όποιος ασχολείται με το χώρο καταλαβαίνει για πια πράγματα μιλάμε και δεν αναλύονται στο Internet όλα. Η αλληλεγγύη δεν είναι καραμέλα και έχει πολύ σοβαρότερες ευθύνες και προεκτάσεις καθώς και νόημα από τις mainstream ασχολίες του χώρου όπως ο κινηματικό αντιφασισμός.

      Γενικά τώρα για το έντυπο, στο επόμενο τεύχος που θα βγει τον Ιούνη υπάρχει ένα εκτενές κείμενο της ομάδας που εξηγεί αρκετά πράγματα και έχει και ένα κομμάτι αυτοκριτικής, όχι όμως απολογίας. Τώρα θα σου πω μόνο πως τα εκφραστικά μέσα ενός κομματιού των μηδενιστών είναι ξένα στον εγχώριο χώρο και δημιουργούνται παρεξηγήσεις.

      Ελπίζω να σε κάλυψα, αλλιώς να επανέλθω. Χωρίς όμως αυτά τα “γρήγορα” σε παρακαλώ.

  2. Το γρήγορα δεν είναι επιτακτικό ούτε τίθεται επιθετικά, παρεξήγησες. Όταν λέω “γρήγορα” εννοώ πως ψοφάω για απάντηση

    Όταν έγραψα την προηγούμενη “πρόχειρη” απάντηση, αναφέρομαι καθαρά στο ζήτημα της αλληλεγγύης που αφορά την πολιτική της σφαίρα και χροιά και σαφώς όχι στο ουμανιστικό ή αλτρουιστικό τόξο. Ίσως να έπρεπε να το θέσω πιο συγκεκριμένα. Από την άλλη ο συγγραφέας του κειμένου κάνει ξεκάθαρη νύξη και στην πολιτική αλληλεγγύη και ο ίδιος/α την ανάγει σε χριστιανική φιλανθρωπία τη στιγμή που η ΑΝΑΡΧΙΚΗ αλληλεγγύη την καταρρίπτει και επιτίθεται σε τέτοιου είδους λογική. Και για να μην αερολογώ παραθέτω ένα σημείο από το κείμενο.

    ” Ακόμη και ο ειλικρινής αλληλέγγυος δεν μπορεί παρά να μου φαίνεται τόσο ανόητος την ώρα που κραυγάζει «Φωτιά στα Κελιά» έξω από τα κάτεργα του Κράτους. Την ίδια ώρα που σπαράζει η καρδιά του για τους αιχμάλωτους συντρόφους, εκείνος, είτε τους θυματοποιεί, είτε αναλώνεται σε φθηνή συνθηματολογία. Δε λέω ότι έχω έτοιμο σχέδιο για να βγουν οι σύντροφοι, αλλά μπορώ να αναγνωρίσω τον αυτισμό της αλληλεγγύης όσο και την αδυναμία της δράσης. ”

    Μόνο από την φρασεολογία που χρησιμοποιεί – η οποία τσουβαλιάζει με σταλινικό τρόπο τους αλληλέγγυους/ες και την ίδια την αλληλεγγύη – έχω την εντύπωση πως το συγκεκριμένο άτομο είτε έχει παρεξηγήσει την έννοιά της, είτε απλώς προβοκάρει (με την κυριολεκτική έννοια του όρου) για τις εντυπώσεις. Καλή η χρήση συμβολισμών και επιθετικής κριτικής αλλά εδώ δεν υπάρχουν επιχειρήματα για αυτές τις διατυπώσεις, όλα αναλύονται από μια συναισθηματικού τύπου νοσηρή πολιτική “υπεροψία”(δεν ξέρω αν είναι ο δόκιμος όρος)…

    Και η κριτική στην αλληλεγγύη δεν μένει σε ζητήματα ταξικής ανάλυσης, επιτίθεται με τον τρόπο του σε αλλελέγγυους πολιτικών κρατουμένων με φθηνή ως και χυδαία φρασεολογία. Μας λέει πως η πολιτική αλληλεγγύη θυματοποιεί τους συντρόφους που είναι αιχμάλωτοι. Δηλαδή αν είναι δυνατόν!!! Η ανάδειξη υποθέσεων, ο διάλογος, η επικοινωνία όχι δεν θυματοποιεί αλλά αντίθετα αναδυκνύει τις επιλογές των έγκλειστων σπάζοντας – στον βαθμό που μπορεί βέβαια- την απομόνωσή τους.

    Τώρα σε ό,τι αφορά την δική σου απάντηση


    Κρίνω τα χαρακτηριστικά του άλλου και ανάλογα πράττω. Αντίθετα η “πολιτική” αλληλεγγύη βασίζεται σε μια πραγματική σχέση μεταξύ ατόμων που μάχονται τον ίδιο πόλεμο. Και εκεί όμως όλοι κρίνονται από τις πράξεις τους. Η δική μας αλληλεγγύη δεν έχει να κάνει με το πολιτικό καθήκον, αυτό καυτηριάζει το κείμενο. Αισθανόμαστε εκείνους στους οποίους κάνουμε αλληλεγγύη, αδέρφια μας και αυτό ισχύει τόσο για τους 4 του Βελβεντού όσο και τα συντρόφια της ΣΠΦ όσο και για άλλους. Όποιος ασχολείται με το χώρο καταλαβαίνει για πια πράγματα μιλάμε και δεν αναλύονται στο Internet όλα. Η αλληλεγγύη δεν είναι καραμέλα και έχει πολύ σοβαρότερες ευθύνες και προεκτάσεις καθώς και νόημα από τις mainstream ασχολίες του χώρου όπως ο κινηματικό αντιφασισμός.”

    Φυσικά κρίνεις τα χαρακτηριστικά του άλλου και τις πολιτικές επιλογές,αντιλήψεις,πεποιθήσεις κτλ…Αλλά για εμένα εδώ υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά!!! Ότι η αλληλεγγύη αναμεταξύ των αναρχικών/αντιεξουσιαστών (σε όλο το φάσμα αυτού του ρεύματος) δεν προϋποθέτει ούτε ταύτιση ούτε συμφωνία για τις πρακτικές και τις αναλύσεις…Έχει να κάνει με το να αναγνωρίζεις σε ποια μεριά του οδοφράγματος βρίσκεσαι και βρίσκονται τα εκάστοτε υποκείμενα.

    Και κάτι το οποίο βρίσκω περίεργο αλλά και πολεμική ρητορεία. Επίσης το βρίσκω άκαιρο σε καιρούς όπως αυτή η χρονική περίοδος αντί να εντείνουμε την αλληλεγγύη να δέχεται επιθετικές ανακοινώσεις…Καταλαβαίνω βέβαια την δομή του μηδενιστικού συμβολισμού αλλά δεν σημαίνει ότι μου αρέσει και κάθε έκφρασή της, γι’ αυτό και έγραψα/γράφω σχόλιο

    “Φυσικά και κάθε αξία, είτε αστική, είτε αναρχική είναι στόχος μου.”

    Είτε αναρχική είναι στόχος μου… Εδώ τι ακριβώς εννοεί ο ποιητής δεν ξέρω…Εως ότου να εξηγήσει/εξηγήσεις(γιατί απ’τη στιγμή που είσαι στην ομάδα μια ιδέα παραπάνω θα έχεις)

    Για την ώρα αυτά, και ναι να επανέλθεις, μέσα σε 3-4 παραγράφους ούτε εγώ ούτε εσύ ούτε κανένας μας μπορεί να καλύψει τον άλλο ειδικά σε ένα τέτοιο ζήτημα! Και συν τοις άλλοις ανοιχτός διάλογος είναι, δεν απευθύνομαι αποκλειστικά στον συγγραφέα αυτού.

    Φιλικά πάντα

    * Μια ερώτηση, ένα μπροσουράκι Laboratory of Nihilism, έχει εκδοθεί από εσάς ως άτομα/ομάδα;
    *

    1. Ξεκινάω ανάποδα. Το μπροσουράκι που λες έχει εκδοθεί πριν 2-3 χρόνια, κανείς όμως από μας δεν έχει σχέση με αυτό. Έχω όμως “απαλλοτριώσει” το “Ν” του, ίσως να μπερδεύει κάποιους.

      Ως αναρχικές αξίες ορίζονται στο κείμενο οι ανθρωπιστικές θέσφατες αξίες που δυστυχώς έχει κληρονομήσει ο αναρχισμός από τον αστικό Διαφωτισμό.

      Ξέρεις και ξέρω πως αυτό για την αλληλεγγύη μεταξύ αναρχικών είναι χίμαιρα… Δεν είμαστε όλοι ένα πράγμα και ειδικά τα τελευταία χρόνια εξεπλάγειν και εγώ δυσάρεστα για το πόσο είμαστε μαζί. Υπάρχουν παραδείγματα σε άλλες χώρες που θα συμβούν και εδώ. Ποτέ και πουθενά δεν ήταν όλοι οι αναρχικοί μαζί. Το ζήτημα είναι να βρούμε τα πεδία που μπορούν να συμπράξουν διαφορετικές τάσεις όχι να γίνουμε όλοι ένα. Σου ξαναλέω ότι όποια θέση παίρνει ο καθένας αυτή κρίνουμε. Και σου δίνω ένα παράδειγμα, ο Κουφοντίνας πχ. αξίζει 100 φορές από πολλούς στους οποίους έχουμε κάνει αλληλεγγύη κατά καιρούς. Καταλαβαίνεις ότι αυτή είναι μια κουβέντα που δε γίνεται από εδώ δυστυχώς. Όσο για την κριτική στους α/α αλληλέγγυους έχει το νόημα της αλλά ούτε αυτό μπορώ να στο αναλύσω εδώ. Η αλληλεγγύη γίνεται από άτομο σε άτομο ανάλογα με τις επιλογές ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ. Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός.

      Περίμενε αν θέλεις το καινούριο τεύχος και νομίζω θα καλυφθείς αρκετά περισσότερο.

      Συγγνώμη για την παρεξήγηση για το “γρήγορα”, διάβαζα κάποια σχόλια στο indy εκείνη την ώρα και ίσως το πήρα στραβά.

  3. Καλώς, ας αφήσουμε την κουβέντα ως εδώ και βλέπουμε αργότερα. Θα περιμένω και το καινούριο τεύχος και μια απάντηση από τον συγγραφέα του κειμένου είτε εδώ είτε στο mail.

Leave a Reply to Ierosulos Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *